Bewegingsonderwijs

De basis van bewegingsonderwijs bij ons op school ligt in het stimuleren tot verschillende vormen van bewegen. We maken onderscheid in het gymmen en zwemmen.Bij de gymlessen worden de leerlingen uitgedaagd om op hun manier zo optimaal mogelijk te bewegen. Hierbij komen allerlei activiteiten aan bod zoals tikspelen, klim- en klauteroefeningen en balspelen. Het plezier in het bewegen staat hierin centraal.

Afhankelijk van de mogelijkheden van de leerlingen worden tijdens de bewegingslessen de activiteiten aangeboden.

De zwemlessen vinden plaats in ons eigen zwembad.

De lessen zijn erop gericht dat de leerlingen watervrij worden gemaakt, dat ze leren wat de eigenschappen van water zijn en wordt de basis gelegd om tot zwemmen te komen. Voor leerlingen die meer motorisch beperkt zijn, is het zwemmen gericht op het ontspannen en doorbewegen.

Bij alle bewegingsactiviteiten vinden wij het belangrijk dat onze leerlingen positieve ervaringen opdoen in het bewegen en ervaren op welke wijze bewegen voor hen een prettige bezigheid kan zijn.