SO kleuter- en onderbouwgroepen

Ons onderwijs is gericht op de ontwikkeling van kennis en vaardigheden van de leerling in zijn/haar sociale en culturele omgeving. We sluiten aan bij het niveau van de leerling en dagen de leerling uit zich verder te ontwikkelen. Onze kernwaarden om te leren zijn inspelen op het sociaal-emotionele niveau, uitdagen door interactie en het bieden een veilige en vertrouwde omgeving.

Ons onderwijs is gebaseerd op de ontwikkelingstheorie van Vygotsky en gaat uit van:

• het bieden van activiteiten in de zone van de naaste ontwikkeling
  • de betekenis van sociale interactie
  • de betekenis van taal

Als een leerling op school komt starten we met:

• het (fasegewijs) wennen aan het naar school gaan
  • het leren van sociaal-emotionele vaardigheden zoals:
  1. het zich bewust worden van zichzelf en anderen
  2. het in de kring kunnen zitten
  3. het aan tafel eten
  4. het leren van de algemene schoolregels
  • het leren omgaan met materiaal (waar het voor bedoeld is)